tangfelt.blogg.se

Helg igen!

Publicerad 2016-02-05 19:16:00 i Allmänt,

Dåligt med uppdateringar i veckorna nu, men bättre en gång i veckan än ingen ;)
I söndags åkte ju Hanna och jag till Knivsta och tävlade och det var så kul även om jag var väldigt ringrostig, alltså det här med agility är verkligen en färskvara. Både Elton och Hippi var jätteduktiga men i första agilityklassen handlade jag så klantigt med Hippi redan på hinder 3 så vi diskade oss, Elton gick kanon men fick 5 fel på balansen. Jag brydde mig inte om att ta om det då han hade sån härlig fart så jag ville inte bryta den. I hoppklassen kraschade Hippi första hindret och snubblade till och kom av sig lite men resten gick hon kanonbra. Elton gick också kanon men missade en tysk jag gjorde och fick en vägran. Så inga resultat men roligt var det och hundarna var peppade trots att Hippi är inne värsta skendräktigheten och vägrar typ äta och bara segar sig och sover men agility kunde hon inte tacka nej till ;) Fick tyvärr bara Hippis första lopp filmat och det var ju inte så mycket och se men även om hon missade hela upploppet och tog balansen bakom ryggen på mig så gjorde hon i alla fall en snygg balans, man får vara glad åt det lilla ibland ;) Kommentaren från Hanna i slutet av filmen är väl rätt klockren :)
https://www.youtube.com/watch?v=Yww3E_hICrI
 
Veckan har rullat på med jobb både dagtid och kväll. Valpkursen på måndagar och nyb agilityn på torsdagar är så himla roliga att ha, alla är så duktiga och man blir själv så inspirerad. På tisdagkvällen var Carina och jag på Aqua Extreme och oj vad vi kämpade på. Riktigt roligt var det och det blev många skratt! På´t igen nästa vecka!
 
Vi har slopat Linas Matkasse här hemma eftersom Pär och Hampus typ inte äter nåt av det så istället har jag nu varit duktig och gjort egna matlistor. Det är så himla bra när man är ordentlig med det för då handlar man bara det man ska och inte en massa onödigt samt att man alltid vet vad man ska äta och när man kommer hem från jobbet går det snabbt att komma igång så alla hinner få i sig mat innan alla kvällsaktiviteter börjar. Många av rätterna har jag tagit från Jennys Matblogg, hon har väldigt mycket gott tycker jag som alla i vår familj tycker om. Gjorde bla en god kycklingpasta och en god laxgratäng.
 
Även lite vårblommor har kommit in i fönstren
 
Det har bara blivit ett litet agilitypass denna vecka och det var i torsdags när jag hyrde Hertsjö ridhus för kombinerad lek med dagishundarna och lite agilityträning för Ebbot, Hippi och Elton. Byggde upp en kombination som jag tidigare gjort i Kilafors men jag spegelvände den och så blir det ju större avstånd i ridhuset och bara det gör ju att det blir en helt annan övning. Känns som Ebbot behöver träna på lite avstånd nu så ska försöka att åka till ridhuset lite mer. Sen gjorde jag även en slalomkombination från Sandra Sjöbergs blogg och den var jättenyttig och rolig. Älskar de där korta och intensiva passen.
 
Sen har Elton och jag även tränat lite lydnad (hihi, ja ni läste rätt) Mona Kjernholm och jag pratade inte bara pudel på agilitytävlingen sist utan även lite lydnad och när en sån duktig lydnadsnörd pratar lydnad så låter ju allt så enkelt så man blir ju helt klart inspirerad. Monas utmaning var att vi ska tävla SM 2017 men där sa jag stopp, haha, vi är glada om vi kan lära in ett klass 3 fjärr, rutan etc. Har ju inte alls samma tid och insperation för många grenar längre men både Elton och jag tycker det är kul att pula lite och han är ju faktiskt riktigt duktig grabben, även om vi överlåter det där med SM till Mona och Gösta ;)
 
Sen går det ju inte att låta bli att njuta av solen på promenaderna som verkligen värmer och det känns som våren finns inom räckhåll även om snön täcker marken.
 
Imorgon ska Carina och jag gå på en keramikkurs, det ska bli så himla kul att liksom få testa på riktigt :)
 
Trevlig helg alla!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela