tangfelt.blogg.se

Keramiken har kommit!

Publicerad 2016-02-22 17:08:00 i Allmänt,

I onsdags tränade ju Hanna och jag i Hertsjö. En riktigt klurig men rolig kombination där man fick springa så svetten lackade. Jag tränade Hippi och på slutet fick Ebbot komma in och kolla när Didrik tränade. Han blev taggad av att se Didde och stod och skällde. Eftersom han behöver tända till lite lät jag honom göra det, gisses vad jag kommer att få ångra detta....., påminn mig om ett år eller så när jag sliter mitt hår för att jag har en galen hund vid sidan ;) Hur som haver så har nog Ebbot aldrig sprungit så fort så det var en härlig pepping som vi nog behövde just nu :)
 
I torsdags var det ju avslutning på nybörjarkursen och alla är så duktiga, riktigt imponerad vad mycket alla har lärt sig på bara 5 gånger, bra jobbat alla mattar!!! Pär var på årsmöte med bågskytteklubben och blev invald som sekreterare. 
 
På fredagen efter jobbet så hade Carina och jag en riktig tjejkväll. Vi åkte till badhuset och simmade 1 timme, bastade och myste. Efteråt åkte vi till Roma och åt pizza. Skönt att få skämma bort sig ibland. 
 
Lördagen började med valpkurs ute i skogen med spår etc. Sen var det som vanligt promenader och mottagande av hundar etc. På eftermiddagen fick vi ÄNTLIGEN åka och hämta vår keramik som vi gjorde på kursen och det hjälpte att hålla tummarna för mina saker höll. Tänk att man kan vara riktigt stolt över en liten ljusstake ;)
På kvällen åkte grabbarna på bandy men det var ingen hit, förlust mot Edsbyn :( Själv varvade jag promenader med pensionatshundarna och mello samt taxiverksamhet då Calle och gänget behövde skjuts på kvällskvisten. För hundarna var det en riktig slapparkväll ;)
På söndagen tränade Åsa och jag i Hertsjö, riktigt nyttig träning med inlärning av en sväng som jag inte kan namnet på..... Elton var grym..., han fattade mycket bättre än Hippi fast jag trodde det skulle vara tvärtom. Tänk så fel man kan ha. Sen blev det simning av hundarna etc. och kl. 16 var det årsmöte på klubben med supergoda smörgåstårtor efteråt, mums. Toppen blev 1:a årets rallylydnadshund och Hippi 2:a, Amiga blev 1:a årets agilityhund och Hippi 2:a och Elton 3:a. Många bucklor och chokladaskar blev det....
 
Jocke och Hanna har varit i Falkenberg i helgen och på söndagen var det dop för lilla Tim. Jocke och Hanna blev därmed också stolta gudföräldrar till guldklimpen.
 
Vips så var helgen slut och även en jobbarmåndag är tillända. Nu middag och sen ett yogapass på sporthallen. I veckan börjar två nya kurser, fortsättningsagility på tisdag och nybörjarkurs i agility på torsdag, roligt, roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela