tangfelt.blogg.se

Sista fem helgerna!

Publicerad 2016-02-13 19:09:37 i Allmänt,

Nu är det nedräkning, bara fem helger kvar nu som jag jobbar med pensionatshundar, känns både konstigt och skönt. Men när man har så mysiga hundar som jag har tex. nu i helgen så tror jag faktiskt att jag kommer att sakna det lite men sen tänker jag lite till och bara jag kommer in i det så är det nog både välbehövligt och skönt med nån ledig dag i veckan. Så det är nog rätt beslut ändå, bara lite svårt att ta in. 
 
I måndags hade jag sista gången på min valpkurs i Kilafors Hundhall. Nu återstår bara två lördagar i rad med valpkurs ute i skogen men spår, sök, lydnad etc. Idag hade jag en grupp och de var så duktiga, spårbegåvningar allihopa. Nästa lördag har jag sista gänget. Kommer att sakna alla söta valpar och unghundar. 
 
I onsdags var det kurs för Jocke igen. Hippi gick en och en halv kurs fast inte med mig...., första gruppen gick hon med Peter som inte hade nån hund den kvällen och sista gruppen gick hon halva med Alice. Jättekul att se att hon vågar släppa loss mer och mer nu med andra människor, och körde på riktigt, riktigt bra. Tänk vilken resa hon har gjort! Själv körde jag med Elton och han var faktiskt jätteduktig! Bara en gång kvar på den kursen nu :(
 
På torsdagkvällen hade Åsa och jag hyrt Hertsjö en timme och hade bebisträning. Vi körde en kombination med tunnlar och hopp och sen blev det slalom och lite balansträning. Elton räknas till bebis och fick också vara med och gisses vad han öser på dessa övningar. Då är han faktiskt snabbare än Hippi..., så det finns ju där.... Förra veckan körde jag ju hopp, 4-pinnars slalom och sen MM och det funkade ju fint för Elton. Nu testade jag med 8-pinnars slalom och det är jättesvårt, han fixar inte det utan att jag följer med liiiiite, liiite grann. Nu ska vi nöta det tills det sitter, på´t bara!
 
På fredagkvällen hade Hanna och jag fredagsmys en timme i Hertsjö och då fick Hippi köra. En svår men rolig hoppkombination. När jag kom hem gjorde Hampus fruktsallad och vi åt den med glass, såååå gott (varför gör vi inte det oftare?) och så blev det bla På spåret finalen. 
Idag har jag som sagt jobbat med både pensionatshundar och valpkurs och sen fick jag med Hampus till Bolletjärn och vi passade på att träna lite sök med alla hundar också. Alltid uppskattat när Hampe är med. 
 
Försöker lära Aston att man kan sitta i soffan medans man tittar när andra tex. håller på med aktiveringsbollen, liiiiite svårt när man är en busig liten valp ;) Wiola och Toppen ser lagom roade ut, hihi....
Ebbot är en riktig liten mattegris och är väldigt svår att stänga in på jobbet, han liksom bara "råkar" slinka ut när jag jobbar och ska baaara ligga lite nära.... <3 Han kommer att bli världens mest bortskämda hund.....
 
Var så glad i veckan att man äntligen ser lite barmark i skogen, vissa plättar var till och med riktigt stora
...men sen kom snön och nu går man och pulsar igen.....
 
Imorgon blir det jobb och hundaktivering, bandy och alla hjärtans dag middag med familjen <3
Men nu först mello :)

Kommentarer

Postat av: Årsundaflocken

Publicerad 2016-02-13 19:55:17

Förändringar är speciella, men brukar oftast leda till utveckling. Vad ska du göra i stället undrar nyfikna jag? Göra egna saker som inte innehåller fyrbeningar? Apropå mello... Jag ska på Mello i Gavlerinken med Adam. Det var en julklapp till honom.

Svar: Ja, vad ska jag göra istället ;) Pär har bla lurat med mig till London med sitt jobb, han har ju i alla år fått åka själv på alla jobbresor så nu tyckte han det var på tiden att jag också följde med.... ;)
tangfelt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela