tangfelt.blogg.se

SOL, SOL, SOL!!!

Publicerad 2016-02-17 09:03:00 i Allmänt,

Söndagen började med skogspromenad där faktiskt hussen följde med också. Sen hyrde jag Hertsjö ridhus en timme för lite agility men mest rallylydnadsträning. Efter det simmade och vibbade jag hundarna, gick med pensionatshundar igen och sen kunde jag med gott samvete slappa lite medans de andra var på bandy, åka och handla för att sen på kvällen fixa plankstek åt bästaste familjen på alla hjärtans dag, sååå kul att ha alla samlade <3
Måndagen inleddes med SOL, alltså det var så underbart fint väder så jag ville aldrig gå in. Nästan så jag hade lust att ringa återbud till alla klippningar för att bara få vara ute ;) Oj, vad vi njöt både jag och alla hundar (bilder på dagishundarna finns på min fb sida, Häggesta Hund & Katt). På eftermiddagen hann jag iväg en sväng med mina också innan solen gick ner och det var så vackert vid Bolletjärn så man bara ville stoppa tiden. Tyvärr blir det inte samma sak på kort men ni förstår säkert. 
På kvällen var det bågskytte för Pär och vattengympa för mig och Hanna. 
Igår tisdag var det precis lika fint väder. Var ute precis hela dagen förutom när jag var en sväng till Gudrun för att vaccinera hundarna. Alltså vilken perfekt dag att inte boka in några klippningar på utan bara vara ute med alla hundar, stora som små, unga som gamla, jag har en sån härlig variation på dagiset och alla har sin personliga charm. Fick med Jocke på en promenad också då han hade ledig dag och vi tog fikat utomhus. Sitter aldrig fel med fika i solen.....
På kvällen gick Hippi och jag kurs för Jocke i Kilafors, sista gången på en jättebra handlingskurs. Oj vad jag har lärt mig mycket! Hippi gick så himla bra och hon börjar verkligen komma tillbaka efter skendräktigheten. Nu ska det bara till att alla dessa härliga byten sitter lika naturligt på tävling som de nu börjar göra på träning. Och det svåraste av allt, att jag ska fatta hur jag ska handla redan på banvandringen och inte efter loppet komma på hur jag skulle ha gjort. 
Ikväll blir det träning med Hanna i Hertsjö, på torsdag har jag avslutning på min nybörjarkurs i agility och på fredag blir det nog en sväng till badhuset och lite simning. Men först jobbet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela