tangfelt.blogg.se

Kallt, kallt, kallt!!!

Publicerad 2016-01-17 20:15:17 i Allmänt,

Det är väldigt sällan jag längtar tillbaka till kontorsjobb men denna vecka skulle jag verkligen velat bytt med någon. -22 grader har det varit i stort sett hela veckan och varken jag eller hundarna trivs när det är så kallt. Många lyfta tassar har det blivit av både stora och små men inomhusaktiviteterna har blivit desto fler och har liksom kompencerat att promenaderna inte har blivit lika långa. 
 
Jag började både min valpkurs i måndags och nybörjarkurs i agility i torsdags och det är så härligt med nya stjärnor som man får lära känna. Ska bli så kul att följa dem i över fem veckor framöver. Väldigt skönt att vi är i Kilafors Hundhall så man inte behöver tänka på vädret ute, där är det alltid varmt och skönt för små valprumpor ;)
 
I tisdags tränade Elton, Hippi och Toppen i Hertsjö med ett helt gäng andra. Vi körde två varianter av denna och det var roligt att testa lite olika varianter. 
 
I torsdags innan min kurs så hyrde Hampus och jag Kilafors en timme för Hampus ville så gärna träna med Ebbot. Givetvis fick alla följa med och vi körde denna
+ en enkel Ebbot kombination samt lite slalom och lite balans. Duktiga vovvar och bra träning. 
 
Annars känns det mest som jag har pulsat i snö hela veckan. Promenaden till Bolletjärn tog 1 timme som egentligen bara tar 20 min när man går den korta vägen. Men vi fick bra träning i alla fall. 
 
Men som sagt, inomhusaktiviteter är bra det också. Ebbot undrar när han ska få börja simma, det ser ju riktigt roligt ut.....
 
Helgen inleddes med att jag ÄNTLIGEN städade ut julen, och in fick en härlig bukett med tulpaner komma!!!
 
Lördagen började vi på sporthallen där Calle spelade innebandymatch och vi åt även lunch där.
 
Sen var det till att pulsa i snön igen men hela helgen har solen strålat och det har varit fantastiskt vackert!
 
Pär är ju bara bäst, för idag ringde han markägaren där jag går mycket med hundarna och frågade om han fick ploga en del av vägen, så nu är det mycket lättare att gå för både mig och hundar. I skogen får vi fortfarande pulsa men halva promenaden är det plogat. Det var till och med så jag fick med mig Hampus på en av rundorna idag, det ni.... ;)
Inte helt lyckat att ramla i snön för då hade Hampus helt plötsligt ett gäng hundar över sig och Amiga ivrigast av alla som vanligt!
 
Fick alla våra extrahundar samlade på ett kort idag, Decibel, Filur, Turid, Amiga, Didrik och Liam, så söta. Deras mattar och hussar valde verkligen rätt tid att åka till värmen på!
 
Nu blir det planering för veckan, både jobb, kurser och mat ska planeras, tjing!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela