tangfelt.blogg.se

Dagar här hemma!

Publicerad 2016-07-10 16:21:00 i Allmänt,

En intensiv jobbvecka är över, alltså det är lika konstigt varje gång man har semester så behöver man bara sätta sin fot på jobbet så är man igång och det känns som man aldrig har varit borta. Potter har dock tagit det hela med ro och är ganska avslappnad medans jag jobbar ;)
Det har varit agilitytävlingar både i Fagesta och i Ö-vik och jag är faktiskt väldigt glad att jag inte anmälde dit, känner att jag behövde den här vilan i två veckor.
I fredags kom det ett härligt lydnadsgäng hit hem och lånade min plan för lite träning. Bla Nina Svartberg som jag inte har träffat på jättelänge så det var jättekul att ses. Hon behövde dock lite hjälp med gruppmomenten som tydligen strulade lite på VM i Moskva och nästa helg är det ju SM så lite udda raser som hon inte är van att träna med ville hon ha, så Elton fick rycka in och göra platsliggning och Toppen sittande i grupp. Haha, var nog lite chockade hundar som inte kört lydnad på år och dar..., men det gick bra och det ÄR ju roligt med lydnad också, tänk om man hade lite mer tid.....
Åsa och jag har även tränat agility med de små två kvällar. Troy har debuterat nu i helgen så lite banor stod på schemat. Potter var så rolig en kväll och tog nummerskylten och sprang iväg med, han såg dock inget men sprang ändå...., såg ut som han var full typ ;)
I lördags var det en riktig slappardag och jag hade ont i huvudet HELA dagen. Tror det var åska i luften men det blev aldrig något. Men vi hade en mysig stund i stugan i alla fall med lite gräsklippning, blomfix, bad och bus. Första gången Potter var i stugan och man blev allt lite trött efter allt bus <3
Idag har det varit lite mer fart med städning, promenad runt Bolletjärn m.m. Toppen hittade en sån där superäcklig pöl att skita ner sig i, tur att vi skulle till rent vatten så han själv kunde göra sig fin igen....
På fredag ska Anette (Hannas mamma) hämta hem nån av de här två.... och det bästa av allt, vi får träffa den strax efter.....
Världens finaste blomma blommar ju för fullt nu. Det är bäst att passa på och njuta av den både inne och ute :)
 Visst var jag duktig som har bloggat nu då Hanna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela