tangfelt.blogg.se

London!

Publicerad 2016-06-01 21:16:00 i Allmänt,

Oj vad dagarna går, swish så var det juni och det står väl inte på förens sommaren är slut ;)
Pär och jag har hunnit med en superlyxig långweekend i London som vi blev bjudna på. Inte alls jag men ändå roligt att få vara lite fin ibland och bara bli bortskämd med mat, vin och härliga utflykter. Vi började på torsdagkvällen med galamiddag på O2 arena och då var det smoking och långklänning som gällde. En mycket trevlig kväll med god mat och härliga uppträdanden.
På fredagen var det frukost och sen fick vi göra vad vi ville fram till kl 15. Vi gick till Oxford Street och kollade lite sevärdheter på vägen.
Sen var det tidig middag på Jamie´s Italian och det var sååå himla gott med allt småplock, mums...
Efter det gick bussen till London Eye och där fick vi gå vip vägen så vi bara gick förbi alla och klev på (lite lätt pinsamt tyckte jag som inte gillar att tränga mig) där fick vi åka två varv och det ingick även vin och tilltugg, otroligt fin utsikt!
Efter det gick bussen vidare till musikalen Jersey Boys som fick avsluta kvällen.
På lördagen hade vi ledigt ända till 17.00 och Pär och jag började med ett besök vid Buckingham Palace där det precis när vi kom var genrep inför drottningens 90-års firande. Så pampigt och fint, tror aldrig jag har sett så många hästar på en och samma gång. 
Sen gick vi genom Hyde Park
och vidare till Harrods, ett måste ju..., köpte en fin matskål till Wiola för nåt måste man ju köpa där ;) Sen vidare till Oxford Street igen för shopping och bla min favoritaffär i min prisklass Primark...., så det blev en liiiten påse på Harrods och två stora på Primark, haha
På kvällen fick vi åka båt på Themsen, kul att se allt både från luften (London Eye) och från vattnet. 
Vi stannade vid båten Cutty Sark, där vi hade en fantastisk middag och fest med god mat och dans. Båten Cutty Sark seglade te från China till London, riktigt intressant att gå och titta i båten. Middagen hölls under båten som ligger i en docka som är tömd på vatten och så sitter man och äter precis under kölen på båten, liite läskigt men samtidigt häftigt. 
Frammåt småtimmarna gick båten hem igen och vi somnade ovaggade efter en rolig kväll.
På söndagen var det hemresa och allt gick bra, borta bra men hemma bäst och det stämmer verkligen. Men vi har haft en underbar helg och London är verkligen en fantastisk stad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela