tangfelt.blogg.se

En vecka sen sist!

Publicerad 2016-03-02 21:23:17 i Allmänt,

Förra veckan började Hampus och Ebbot nybörjarkurs i agility för mig, alltså de är sååå söta. Hampus tror inte han kommer att börja tävla men han säger att han kan träna honom lite åt mig..., gulle <3
 
I lördags hade vi storfrämmande, brorsan, Vilma och Astrid samt två kompisar till dom och deras pappa kom och fikade när de åkte förbi på väg upp till Vemdalen för sportlov och skidåkning. Så härligt att träffa tjejerna igen!
och det bästa av allt är att jag får träffa dem på lördag igen när de åker hem. Enja fick stanna hos oss i veckan så de kan åka skidor i lugn och ro ;)
 
På lördagen hann Calle och jag med en härlig promenad till Bolletjärn, sååå mysigt. 
På söndagen fick vi med oss husse ut i skogen.
Resten av helgen har bestått av jobb och bus hemma på tomten.
Ebbot har hittat en ny favoritkompis i pensionatshunden Sally, han tyckte det var jättetråkigt när hon skulle åka hem...
I måndags började jag en onlinekurs i Fysträning med Hund. Vet inte riktigt vad jag har gett mig in på men välbehövligt är det i alla fall och väldigt roligt när man är en stor grupp som peppar varandra samtidigt som man kan träna när man vill och kan. I måndags blev det ett konditionspass (kommer inte ens ihåg när jag var ute och sprang senast) och idag har det blivit ett styrkepass. På fredag eller lördag blir det ett explosivitet/fart pass, heja mig!!! En selfie från första passet, haha, snygga va!? Hann ju typ bli kolsvart ute innan vi var hemma...., kanske lika bra det så ingen såg oss ;)
Fick ett återbud på en simning i måndags så då passade Jocke och jag på att träna en timme agility i Hertsjö Ridhus. Effektivt som bara den, vi körde sex hundar på 1 timme.... I tisdags hyrde jag hundhallen en halvtimme innan min fortsättningskurs och tränade lite rallylydnad, riktigt bra pass blev det förutom att Hippi inte kan den lilla detaljen att sitta vid min sida..., hon är så ivrig, går fint fot i position men så fort jag stannar så backar hon och slänger ner baken en halvmeter bakom mig och ser överlycklig ut....suck..., jag går bet...., det är nog bara att inse att hon är en agilityhund och inte en lydnadshund.....fniss...
 
En liten sak till som har hänt är att Bollnäs har slagit ut Edsbyn i bandy och är nu klara för semifinal. Lyckliga killar här hemma.I lördags såg de bortamatchen på TV och det var roligare att titta och höra på dessa än att se själva matchen. 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa o toktassarna

Publicerad 2016-03-03 09:26:53

Kaia sätter sig åxå bakåt och jättesnett med i rally gör det väl inte så mycket?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela