tangfelt.blogg.se

Rivstart!

Publicerad 2016-03-25 17:50:32 i Allmänt,

Som vanligt när man har haft semester så blir det rivstart när man kommer hem, allt vanligt + allt man ska ta igen..., men det är det värt. Tänk att det nästan har gått två veckor sen vi kom hem nu. Det har varit fullt med hundar i trimmet, många som vill bli vårfina och så alla härliga dagishundar som har fått lite vårkänslor tror jag och sen har jag haft kurs i Kilafors tre dagar i veckan, två agiliykursen och en valpkurs så jag har inte varit hemma mycket kan jag lova. 
 
I lördags var pappa och Elsy här en sväng och gratulerade mig. Det blev lite mat och fika innan de åkte vidare. Tack för fina presenter.
I söndags fick mina hundar ett härligt agilitypass i Hertsjö efter 2-veckors uppehåll. Vi tränade tillsammans med Åsa. Vi hann med en hel del kombinationer för både stora och små.
 
Senare på eftermiddagen åkte jag till Kilafors och hade en 3-timmars kurs för Älvkarleby Hundklubb, jättekul och jätteduktiga! I tisdags hyrde jag en timme i Hertsjö på lunchen och tränade lite rallylydnad och en hoppkombination tillsammans med Jocke. Har även hunnit med lite simning, löpband, vibb m.m för mina vovvar annars har de mest haft tråkigt medans jag har jobbat. I veckan fick även Ebbot sitt första simpass och han var jätteduktig. Han börjar bli stor kille nu ;)
Wiola sitter och passar så allt går rätt till.... ;)
Måste även lägga in ett kort på töntarna tönt.... Jag brukar ju passa på att träna mina hundar på löpbandet, vibba etc medans jag klipper hundar, här är det Hippi och Ebbot som vibbar och Elton sitter på en stol och är avundsjuk, Wiola ser allmänt uttråkad ut och Hippi ska absolut ha med ett gosedjur på vibben. 
Idag är vi lediga och har bla varit en sväng till stugan. Vi har Calle, Jocke och Hannas hundar då Calle och Jocke jobbar och Hanna är på Gåsahoppet med Liam och Harald. Det var jättemycket snö kvar i stugan så vi får allt vänta ett tag till innan vi kan göra vår där...
Men vi fick en härlig promenad och Decibel kunde inte motstå när vi hittade lite öppet vatten ute på myren så hon tog årets första dopp...., knäpphund....
Efter stugan blev det en timmes träning i Hertsjö med lite rallylydnad och lite teknikträning på threadles och pushar.
Efter det har det blivit fix här hemma, våfflor såklart såhär på våffeldagen och nu ska jag bara ta det lugnt och fortsätta vara avundsjuk på alla som är på Gåsahoppet och tävlar agility.
GLAD PÅSK PÅ ER!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela