tangfelt.blogg.se

Härnösand!

Publicerad 2016-05-16 16:50:00 i Allmänt,

Jocke och Hanna tog husvagnen upp till Härnösand på fredag e.m, men jag hade haft så fullt upp hela veckan och jobbade länge på fredagen så Hampus och jag bestämde oss för att åka upp lördag morgon istället då vi ändå inte var med i de två första klasserna. Toppen fick bo hos Calle och Wiola över helgen så då blev det liiite mer plats i husvagnen i alla fall, bara 9 hundar och fyra personer ;) Pär har varit i Prag med jobbet fredag-söndag.
 
När vi kom upp fick vi se Hanna och Harald göra ett supersnyggt agility klass 1 lopp som ledde till vinst och sista uppflyttningspinnen, tjohooo!!! Sen åt vi lite lunch i husvagnen innan det var dags för klass 3. Det var två agilityklass 3 lopp för min del och Hippi nollade ett och vann och fick fel i andra så jag gjorde om balansen.  Elton diskade sig i båda. På söndagen var det två hopp 3 och båda vovvarna nollade båda loppen, Hippi vann båda och Elton kom 3:a i båda, duktiga vovvar! Amiga och Liam fick också fina placeringar med bla två vinster och Harald vann båda hopp 2 och blev uppflyttad till hopp 3, en bra helg helt enkelt!
Här kommer Hippi och Eltons nollade lopp.
https://www.youtube.com/watch?v=pOd4BpaseHs
https://www.youtube.com/watch?v=t4ML1UwbdY0
 
Turid och Ebbot hejade såklart på och Ebbot fick även träna lite på framhoppningshindren och skötte sig så bra.
På lördagkvällen grillade vi och åt gott i husvagnen då det var så kallt ute. Efter maten samlade vi ihop ett helt gäng och spelade brännboll, tror vi blev ca 20 st!! Först pajjade vi två stekpannor, sen tog vi en bräda från lydnadshindret och slog med innan jag kom på att vi hade nog faktiskt riktiga brännbollsträn i husvagnen ändå...., haha, ja, ja, lite variation skadar ju inte. Kul hade vi i alla fall. Sen blev det hundpromenader och sen äppelpaj och blåbärspaj i husvagnen samt Eurovision såklart. Orkade dock inte vara vaken hela tiden så jag somnade....zzzzz.
 
Nitzi (Novas dotter) kollar så Johan och Jocke sköter grillningen ordentligt
Trångt men mysigt
Hård match där alla medel var tillåtna....
På vägen hem från tävlingen så stannade Åsa, Hampus och jag i Birsta och åt samt köpte jeans åt Hampus och ÄNTLIGEN en långklänning åt mig som jag ska ha i London. Den kostade bara drygt 200 kr så det var ett bra pris för mig tycker jag som säkert bara kommer att använda den en gång. Nu är det bara ett par skor som saknas...
 
Nu blir det valpkurs, ska bara förbereda det sista innan gänget kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela