tangfelt.blogg.se

Landslagsuttagning!

Publicerad 2016-05-11 16:55:08 i Allmänt,

Länge sen sist nu.... 29/4-1/5 var jag nere i Vårgårda på landslagsuttagning i agility och gisses vad kul det är att tävla! Hippi har varit jätteduktig även om det känns som vi har haft stolpe ut...., å hur kan jag då säga det när vi faktiskt kom med till ALLA mästerskap? Jo i första loppet gör hon ett kanonrace men tar fel sista hinder!!!!, alltså det loppet kändes ju som snabbt och felfritt...., sen nollade hon ett lopp och första agilityloppet trodde jag också att hon nollade men tydligen hade hon fått 5 fel på gungan, så första dagen kändes som tre nollade lopp men vi fick ju bara poäng i ett. Andra dagen nollade hon alla tre loppen och dagens sista hopplopp där var kanonbra!! Sen söndagen började hon med att nolla hopploppet och sen i sista agilityloppet gör jag en supertabbe på andra hindret och viftar liiiite med armen så hon tar hinder nr 2 bakifrån, suck....., ja, ja resten gick ju bra. Men trots detta räckte det till en 4:e plats totalt och vi får representera Sverige på EO i Frankrike, NM i Norge och VM i Spanien, wiiiiii!!!!!
Elton var mest bara galen, haha, ja, jag hade då toppat formen i alla fall, men glömt att toppa tajmingen...., han nollade ETT lopp och det var helgens sista agilitylopp. Men han var snabb och galen, kunde knappt ta in honom i hallen för då bara skällde han, och även om det inte gav något resultat så är jag väldigt nöjd med honom och det känns bra inför framtiden. Nu ska jag bara lära mig att behärska hans fartökning.....
 
Ja det var en rolig helg med låååånga dagar, när jag inte tävlade tittade jag på underbar agility eller så var jag funktionär. Jocke, Hanna, Carina och jag åkte tillsammans ner och Carina var så snäll och åkte med bara för att vara funktionär hela dagarna, vilken klippa!!! Jocke och Amiga fixade tyvärr inte nåt nollat agilityresultat så de kom inte med till något mästerskap men poängmässigt var de med på bara hoppresultat men det hjälpte ju inte. Det som var roligt var att hon hängde med jättebra i tiderna fortfarande och fick fina placeringar bland alla supersnabba och duktiga smallhundar, det var kul tycker jag. Hanna och Liam kom 7:a totalt och är med till EO och NM, wihooo!
 
Vet inte vad som har hänt med mig men som Patrik sa, alla dessa mästerskap kommer att bota min flygrädsla för nu har Patrik och jag bokat flyg till Frankrike i sommar!!!! Hur gick det till??? Ja, ja, det är nog gammeln som spelar in, man orkar inte sitta i dagar och köra bil utan då får man plåga sig nån timme i flyg istället. Vi sparar ju flera dagar på det, så det blir nog bra ;)
 
Lilla söta Ebbot fyllde även 1 år när vi var iväg på uttagningen, så liten börjar bli stor!!
Ett längre inlägg om allt annat som har hänt kommer sen, för nu måste jag ut och hålla kurs, tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela