tangfelt.blogg.se

Sommarvärme!

Publicerad 2016-05-11 22:31:34 i Allmänt,

Alltså vilket fantastiskt väder det har varit, över 25 grader varmt!!! värsta sommarvärmen!!! Detta har ju gjort att man inte har kunnat låta bli att plantera blommor, fixa i trädgården, göra rabarberpaj fast rabarberna knappt har kommit upp, satt upp poolen och GRILLAT!! Bästa Calle är ju försäljare ut i fingerspetsarna och har "lurat på" sin mamma och pappa värsta fina utemöblerna, men TACK för det för detta har redan blivit både vårat och hundarnas favoritställe :)
Åsa bjöd även på jättegott vin en kväll när vi grillade, fast jag hade väl inte väntat mig nåt annat när det är Ernst som står bakom ;)
I torsdags var Jocke, Hanna, Åsa och jag till Västerås och tävlade agility. Först ut var hoppklass och det var en riktigt svängig bana. Hippi gjorde ett jättefint lopp och vann med ca 2 sekunder till 2:an som var Elton ;) Kul att komma 1:a och 2:a i en ändå ganska stor klass :) Elton gjorde faktiskt ett riktigt bra lopp eftersom det var svängar i banan nästan hela tiden och då brukar ju han tröttna, men nu var det tryck i han hela banan tycker jag. I agilityklassen går Elton jättebra men jag handlar så otroligt dåligt och ska göra blindbyten som blir jättesena så han kommer på fel sida två gånger så till slut diskar vi oss....hm..., fokus matten! Hippi hade dåligt stopp på kontaktfältet så då tränade vi det och diskade oss. Här kommer en liten film på Hippis hopplopp.
https://www.youtube.com/watch?v=TZcJp800G4c
 
På fredagen jobbade jag som vanligt men sen lördag och söndag har jag varit ledig och stor del har tillbringats i stugan. Hanna var med en dag och hjälpte till att plantera blommor, TACK!
I måndags hade Hampus lovdag så då hade vi en sån mysig lunch ihop hemma i våra nya utemöbler. Mer lovdagar till barnen så de kan vara hemma och äta lunch med sina mammor ;)
Vi har även tagit bort gungorna då vi tycker att barnen blivit så pass stora så de inte vill gunga längre ;) Så istället har vi satt dit en hängmatta och det blev riktigt mysigt. Får man barnbarn nån gång kan vi ju bara sätta upp gungorna igen. Jocke trodde han skulle få ligga ifred men tjih fick han ;)
Glömde ju berätta att när jag kom hem från landslagsuttagningen så hade ju bästa mannen köpt blommor och smörgåstårta som jag kunde mumsa i mig till lunch och sen kom gulliga Åsa med blommor och choklad, TACK snälla, jag blev sååå glad!!!
Lite Toppenuppdatering är väl kanske också på sin plats. Tyvärr är hans klor inge bra alls så vi lägger ner allt tävlande i år tror jag. Man tycker så synd om honom när han stöter i tassen och det gör så där riktigt ont även om det verkar gå över ganska fort. Men han är en tuffing och nu kommer ju hans bästa tid när han kan bada, bada och BADA!!!!
Nu räknar vi ner till lilla Potter ska komma (ja vi har nu bestämt namn), Han är 4 veckor idag så drygt fyra veckor till bara, wiiiiii vad jag längtar. Och jag tror även det här fina gänget kommer tycka om sin lillebror <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela