tangfelt.blogg.se

Älgar hit och älgar dit!

Publicerad 2016-10-19 12:50:00 i Allmänt,

Som alltid när det är älgjakt så blir man lite begränsad vart man kan gå i skogen med både mina och dagishundarna men den största skillnaden märker man ändå att man ser så många älgar som jag aldrig gör annars. Stackarna de flyr för livet och måste springa på såna ställen de säkert aldrig skulle springa på annars. Till och med nästan in i en hundflock. Två gånger förra veckan såg jag älg på nära håll som sprang mot oss men vände och igår när jag var i sandtaget och lekte lite med hundarna så precis när jag håller på och sätter in de sista hundarna i bilen dyker det upp tre stycken precis bredvid bilen, helt förvirrade sprang de ner för sandbacken och bort. Hade mobilen i bilen så hann inte knäppa när de var alldeles bredvid oss. Stora fashinerande djur men de får gärna hålla sig en bit bort från mig och hundarna ;)
I lördags hade jag privatkurs i agility för ett härligt gäng från Gävle. Efter det åkte vi upp till klubben där det var KM. Ebbot har ju inte åldern inne än men han fick testa att köra efteråkare i hoppklassen (då vi inte hann upp i tid) och föråkare i agilityklassen och han var riktigt duktig! Lite tveksam med farten i vissa partier men på vissa ställen drog han på riktigt bra. Ska bli så kul att få göra två tävlingar nu innan vintern med honom så man ser hur han reagerar. 
 
I söndags var Calle och jag en sväng på Majas och Calle köpte en sån klockren dörrmatta hem till sig och Wiola :) Alltså det är bara sååå mycket Wiola :)
På kvällen blev vi bjudna på mat av Calle, jättegod pasta hade han lagat till mamsen och papsen och lillebror <3
 
Å snart får vi träffa lilla Ralph!<3
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2016-10-30 01:01:19

Åh så söt! 😍 är han släkt med Ebbot? 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela