tangfelt.blogg.se

RLD F

Publicerad 2016-10-03 14:08:10 i Allmänt,

I helgen har lill Ebbot tävlat rallylydnad och med den lilla träningen han har fått så var han superduktig!! Det var en trippelchans i Gävle vilket innebar att man kunde om man skötte sig få diplomet på bara en dag. Vi tog chansen och Ebbot kan numera titulera sig RLD N, RLD F Sobelkustens Ace of Spades.
I första klassen gick han bäst, vi hade startnr 1 och han gick som en liten klocka, sååå duktig. Domaren belönade oss med 99 p/100 och det kändes verkligen som vi var världa varenda poäng :) Min första start var kl. 9.00 och nästa skulle jag inte ha förens tidigast kl. 13.00 så efter att hundarna och jag hade gått en sväng åkte vi in till Valbo Köpcenter och vips hade jag shoppat bla två par vinterskor. Väl tillbaka till tävlingen igen så var det dags för nästa bana och här blev det lite strul både från mig och han, rundan kändes inge bra då jag inte fick den där riktiga kontakten med honom. Men domaren tyckte tydligen inte det var så dåligt för vi fick 88 p och då hade vi även en fel övning på -10 p som jag klantade till det så 98 p hade det ju varit annars. Men känslan var inte alls som i den första. I sista rundan gick det bra. Han tappade liiite koncentration på ett ställe och nosade till två gånger vilket gav nedrag men resten gick fint och 93 p blev resultatet. 
Vi var tre stycken från klubben som tävlade och alla lyckades med diplomen denna dag vilket var jättekul!
Jag hade alla hundar med mig och eftersom det var en hel del väntan så hann vi träna både det ena och det andra. Potter typ skällde på allt och alla direkt när vi kom på morgonen, han har ju inte varit med så mycket men han lugnade sig snart och på em kunde vi till och med träna lösa utan att han tittade åt nån annan hund. Han var även duktig på att äta upp Ebbots prisben ;)
Trötta och nöjda åkte vi hem och känslan att komma hem till ett nystädat hus och maten på bordet är obeskrivlig, har jag sagt att jag är gift med världens bästa man <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela