tangfelt.blogg.se

SM-kval i lag!!!

Publicerad 2016-09-04 21:14:00 i Allmänt,

Veckan har rullat på med jobb, kurser etc. Pär har varit i Falun och dömt deras kvällstävling igen, samt varit i Stockholm på jobbmöte. Full rulle har det varit och typ så här seg är jag och hundarna på kvällarna, hihi...
I helgen har det varit lagtävling i Södertälje och vårt lag Pudelrace skulle försöka få våra två sista pinnar som saknades. Pär, jag, Hippi, Elton och Ebbot åkte ner på fredag kväll till ett billigt men jättebra hotell vi hittade vid Kungens Kurva, tänkte först ta husvagnen med blev lite bekväma ;) På lördagen tog vårt lag en hopp pinne och då vi var klara väldigt tidigt hann vi med både shopping, god mat på O´Learys samt bio, Legenden om Tarzan. Inte var dag Pär och jag är på tu man hand inte ;) 
Å vart ska jag ligga...?
Idag fortsatte lagtävlingarna och vi tog vår sista pinne i agilityklassen och blev därmed kvalade till SM i Östersund, tjohooo vad kul!!! Tack Lena och Susanne för fin kämpainsats :) Vi körde även hoppklassen där alla i laget nollade och då allt kändes så bra så strök vi oss från sista agilityklassen. Både Hippi och Elton har gått jättebra i helgen, Hippis kontaktfält har suttit som en smäck så det känns bra inför VM. Eltons springande A-hinder har också varit kanon och det känns så bra! Nästan så jag längtar tills efter VM nu så jag kan börja mixtra lite med Hippis A-hinder också, tror dock att hon kommer bli lite flygigare, hihi....
Hejarklacken såg lite sega ut.... ;)
Skönt att komma hem tidigt från en tävling, speciellt när det har gått bra ;) Vi hann med både att klippa gräset på agilityplan, träna med Potter, jobba lite och fika med Calles goda bullar! Nu satsar vi mot en ny arbetsvecka och faktiskt en ledig helg!!! Nästa officiella agilitytävling blir inte förens i november i Mora när Ebbot ska debutera. Välbehövligt med en liten paus nu tror jag och bara få åka på VM och njuta och bli inspirerad av en massa fin agility. Hippi verkar då vara i form, galen och lyhörd precis som jag vill ha henne ;)
 
Ska försöka hinna lägga lite mer tid på den här vildingen, han är så rolig att jobba med, full av bus och energi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela